sobota, 27 sierpnia 2016

"S@motność w sieci" J.L. Wiśniewski

Zastanawiałam się długo czym Was dzisiaj zaskoczyć. Jaką nową książką Was oczarować. Dlatego też stwierdziłam, że dzisiaj nie będzie nowości, dzisiaj jest czas na stare, zakurzone książki, które zalegają w najciemniejszych kątach biblioteczek, na starym strychu...

Jednak nie bójcie się, nie przeniosę Was do czasów prehistorii. Książka jest jak najbardziej aktualna, nawet bardziej teraz niż kiedy została wydana...





"S@motność w sieci" opisuje losy dwójki polaków, których relacja, "spotkania" i rozmowy mają miejsce prawie wyłącznie w internecie. Zaczyna się standardowo, niewinnie, od pierwszej rozmowy...

On - Jakub - zdolny informatyk, mieszkający w Niemczech pewnego dnia dostaje wiadomość od nieznajomej kobiety, która chce porozmawiać o swoich problemach. 




Potem mają miejsce kolejne rozmowy.Między dwojgiem bohaterów pojawia się fascynacja, która z czasem zmienia się w miłość na odległość.

Dwoje ludzi po przejściach - on - po stracie ukochanej kobiety, ona - w nieszczęśliwym związku małżeńskim. Wirtualny świat literek łączy tych dwoje w bardzo intymną relację, tęsknotę i pogoń za uczuciem, o którym tak bardzo tęsknią. Jakie oblicze w tej historii pokaże nam miłość?

Jakie są moje osobiste odczucia?

Jest to ksiązka, która wywołała u mnie gęsią skórkę, drżenie rąk, przyśpieszoną akcję serca, a także żal, rozgoryczenie i wylądowała z impetem na ścianie. Fabuła tak bardzo na czasie, samotnośc tak dobrze nam znana, miłość i zrozumienie, której tak bardzo pragniemy. Uczucia zaszyfrowane między literkami wiadomości, wirtualny dotyk i morze emocji. Każdy z nas pragnie uniesień w swoim życiu, odcięcia od realności i problemów tak jak główni bohaterowie... To wszystko w połączeniu ze świetnym stylem pisania Wiśniewskiego sprawiło, że do tej książki można wracać i się w niej nie raz zatracić.




Fantastyczna rozmowa Rozumu i Serca, jeszcze bardziej genialne cytaty sprawiają, że o książce się pamięta nawet jeśli zarośnie toną kurzu...

Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma

3 komentarze:

  1. Witaj :) czytałam tą książkę i bardzo mi się podobała :) recenzja jest spoko, jednak brakuje mi trochę więcej własnej opini o książce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka rzeczywiście porusza problem bliski wielu osobom, jak najbardziej aktualny. Chętnie rozejrzę się za tą pozycją, bo wydaje się godna uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją na oku od dłuższego czasu, ale jak to zwykle bywa zawsze wypadnie mi jakaś inna książka, która w danym momencie tak mnie zaciekawi, że wszystko inne schodzi na dalszy plan. Ale przyjdzie taki dzień, kiedy to zabiorę się i za ta pozycję :)

    Pozdrawiam
    Kejt_Pe

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Na pewno Cię odwiedzę!

Będzie mi bardzo miło jeśli mnie polubisz!

Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma